Відповідно до Положення про дистанційне навчання, затвердженого Наказом МОН України від 14.07.2015 № 761, технології дистанційного навчання можуть використовуватись у закладі освіти при проведенні занять через мережу Інтернет під час карантину; участі в інтернет-проєктах, конкурсах; отриманні консультацій тощо.
Організація методичної роботи
Атестація педагогічних працівників
Методичні рекомендації щодо організації дистанційного навчання в ДНЗ «Львівське ВПХУ» під час карантину
16 жовтня 2020 року набрало чинності Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти. Нове Положення було затверджено Наказом МОН від 8 вересня 2020 року № 1115 і зареєстровано в Міністерстві юстиції 28 вересня 2020 року за № 941/35224.
Дистанційне навчання організовується за умови наявності відповідного кадрового й системотехнічного забезпечення та здійснюється через такі форми: самостійна робота; навчальні заняття; професійно-практична підготовка; контрольні роботи.
Основними видами навчальних занять за дистанційною формою навчання є лекція, семінар, урок, консультації та інші.
Рішення щодо навчання за дистанційною формою приймається педагогічною радою та оформлюється наказом керівника навчального закладу освіти.
Рекомендуємо:
Під час організації дистанційного навчання чітко дотримуватися нормативно-правового забезпечення з цього питання.
З метою забезпечення організації освітнього процесу та виконання освітніх програм використовувати інструменти онлайн-спілкування та електронні ресурси й веб-сервіси в синхронному та асинхронному режимі, веб-ресурси, розроблені педагогами, практикувати індивідуальні консультації та самостійне опрацьовування навчального матеріалу.
Педпрацівникам інформувати батьків здобувачів освіти про особливості освітнього процесу в період карантину.
Надати обов’язкові рекомендації учням щодо використання веб-ресурсів, послідовності виконання завдань, особливостей контролю тощо.
Для ефективного впровадження системи дистанційного навчання передбачити форми зворотного зв’язку (контролю) зі здобувачами освіти.
Використати можливість сайту закладу освіти через створення на ньому вкладки «Дистанційне навчання» з розміщенням у ній інформаційних матеріалів та посилань на додаткові ресурси (відео, завдання, тести) та корисні ресурси для самоосвіти.
Проводити навчання використовуючи безкоштовний сервіс Google Classroom (Рішення педагогічної ради протокол №5, від 14 грудня 2020 р.)
Перевіряти не апробовані викладачами веб-ресурси на їх відповідність освітнім програмам здобувачів освіти, доступність та безпеку.
Використовувати інструменти спілкування в дистанційному навчанні відповідно до наявного системотехнічного забезпечення (електронна пошта, форум, чат, відеоконференція, блог тощо).
Практикувати відео – уроки.
Сприяти навчанню учнів щодо підготовки до ЗНО-2021 через індивідуальні консультації, самостійну підготовку на веб-ресурсах УЦОЯО http://testportal.gov.ua/, ЛРЦОЯО https://lv.testportal.gov.ua/ та платформах Promethеus https://prometheus.org.ua/, iLearn (школярі) https://ilearn.org.ua/, https://studway.com.ua/ilearn/.
Використовувати такі інструменти для спільної роботи педагогів та здобувачів освіти:
- https://onlinetestpad.com/ua— конструктор тестів, опитувань, кросвордів, ігор та комплексних завдань;
- https://learningapps.org– готові навчальні вправи та інструменти для створення тестів, завдань;
- Google-документи.
Активно використовувати інтернет-ресурси для самоосвіти: EdEra, iLearn, Рrometheus, Розумники, Освіторія, Youtube-контент (освітні Youtube-канали, відеоролики і т.п.).