Застосування стратегій співпраці в умовах інклюзивного навчання в

ДНЗ «Львівське ВПХУ»

інклюзивна освіта для учнів із порушеннями слуху

Якщо всі рухаються вперед разом, то успіх не змусить на себе довго чекати. Генрі Форд.

Сьогодні інклюзивне навчання має покращити навчальне середовище, забезпечити потреби всіх учнів з повагою до їхніх здібностей та можливостей.

Із 1999 року ДНЗ «Львівське ВПХУ» проводить підготовку фахівців будівельних і художніх професій із числа осіб з особливими освітніми потребами ( нечуючих) громадян за сприяння Українського товариства глухих та Львівського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів.

Учні з вадами слуху  навчаються за професіями «Штукатур, лицювальник-плиточник», «Вітражник», «Флорист», «Реставратор виробів з дерева, столяр», «Живописець», «Реставратор декоративно -художніх фарбувань, маляр». За цей час училище  закінчили 464 учні –  нечуючі, які отримала робітничу кваліфікацію,  а також мали змогу продовжити навчання за ОКР «Молодший спеціаліст». Наші   випускники  працевлаштовані  і працюють  на фірмах «Граніт», «Галбуд», «Карпатбуд», «Спецбуд УТОГ», «Силует». Для учнів  – з вадами слуху обладнані навчальні майстерні малярів, штукатурів, столярів, флористів та вітражників.  З допомогою Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів створена і постійно поповнюється навчально – матеріальна база майстерень та кабінетів. Придбано всі необхідні інструменти та матеріали для професійного навчання інвалідів. Навчальні кабінети забезпечені навчальною літературою ( підручниками та посібниками) на 100% .

Також учні з особливими освітніми потребами (нечуючі)   хороші спортсмени, творчі люди. На  базі училища постійно проводяться товариські зустрічі . ігри , турніри, змагання тощо .

Є спільна відповідальність за навчальні результати учнів. Атмосфера відкритості, довіри й поваги. Розподіл функціональних обов’язків у межах навчального закладу. Внесок з боку фахівців, які забезпечують супровід учнів з особливими потребами, батьків та інших представників місцевих громад. Врахування думки учнів, визнання цінності їхніх поглядів та ініціатив.

Є тенденція залучення до співпраці ширшого кола фахівців – психологів, реабілітологів, викладачів вищих навчальних закладів освіти, соціальних працівників, сурдоперекладачів. Часто такі працівники відіграють роль «зовнішнього друга», який може відкрито та об’єктивно надати зворотний зв’язок щодо досвіду навчального закладу.

Незаперечним є той факт, що інклюзивна освіта передбачає певну активність з боку учнів під час їхнього навчання, що, відповідно, природно зумовлює позитивні зміни в інтелектуальному й особистісному розвитку такого учня.

Діти з особливими освітніми потребами отримують можливість для нормальної соціалізації, розвитку своїх сильних сторін і талантів та подальшої інтеграції в суспільство, вступ до професійних та вищих навчальних закладів. Створюється атмосфера спокійного прийняття відмінностей інших людей.

Планується створити інклюзивний центр, з доступною мистецькою платформою та креативним арт-простором для формування, адаптації художніх навичок та популяризації мистецьких продуктів виготовлених  особами з особливими освітніми потребами

Меню