Підготовка фахівців будівельних професій за дуальною формою навчання міцно утвердився на теренах України в останні роки. Навчання на підприємстві, у тісній співпраці з роботодавцем дає свої результати, адже учні мають змогу вчитися найнеобхіднішому, практикуватися на реальних об’єктах, формувати вміння відбирати головне та відшліфовувати практичні навички виконання визначених робіт.
Міжнародний досвід ведення дуального навчання у професійних закладах – глибокий та багатий, адже має триваліший етап розвитку. Робочий візит директора Львівського вищого професійного художнього училища Надії Обнявки до осередку партнера навчального закладу Фонду Ебергарда Шьока у місті Баден-Баден (Німеччина) передбачав вивчення особливостей організації освітнього та виробничого процесу у професійних школах Німеччини, зокрема на прикладі Професійного училища ім. Генріха Хюбша в Карлсруе (Heinrich Hübsch Schule Karlsruhe).
Деякі факти про відвідану Професійну школу: навчальний заклад здійснює підготовку кваліфікованих фахівців за 20 ремісничо-технічними професіями; підготовка здійснюється за дуальною системою навчання (30% теорії і 70 % практики); абітурієнти приходять на навчання вже з укладеними угодами з підприємствами (якщо, на початок навчання угоди нема, студент 1 рік проходить теоретичну складову, і наприкінці року визначається з підприємством); стипендіального забезпечення немає, є висока зарплата з підприємства; професії не змінюються, є характерними тільки для одного закладу та прив’язані локально і територіально до району; у закладі навчається 1800 учнів, а штатний персонал 95 осіб; найпопулярнішою професією є “Будівельне креслення”, яке кілька років тому було в рейтингу з останніх; хорошою манерою і візитівкою закладу є посмішка і доброзичливе вітання усіх учасників освітнього процесу.
Слід зазначити, що Львівське вище професійне художнє училище є учасником Всеукраїнського експерименту із введення дуальної системи навчання у підготовку фахівців робітничих спеціальностей. Ми активно впроваджуємо методику при підготовці малярів-реставраторів.
Обмін досвідом та його розширення шляхом його вивчення в іноземних навчальних закладах надасть нових перспектив розвитку такому підходу у підготовці робітничих кадрів.